Scrisoare către pietoni şi şoferi

Ne-am împărţit. Noi, românii, ne-am împărţit rău în ultima vreme. Am început prin a fi băsişti şi uselişti (socialişti/comunişti). Am continuat prin a fi pro sau contra Roşia Montană, iar acum suntem iubitori şi urâtori de animale. Că aşa suntem noi. Nici de-ai dracu nu am fi de acord unii cu alţii şi să vedem de fapt care ne sunt probleme.

Nu despre asta vreau să vă scriu, ci, în cele ce urmează, mă adresez vouă tuturor cam în felul următor:

Dragi şoferi,
Unii dintre voi sunteţi navetişti, alţii poate aveşi familie mare, iar alţii pur şi simplu depindeţi de maşină pentru uzul zilnic. Dar majoritatea dintre voi, cu siguranţă nu. Vă duceţi la magazinul de la colţ cu maşina, ca să ajung mai repede. Vă duceţi zilnic cu maşina la serviciu, chiar dacă lucraţi la 5 minute de casă. În fine, puteţi să luaţi maşina şi ca să treceţi pe partea cealaltă a străzii. Dar nu asta e ideea. Ideea e că, în loc să ne înjuraţi pe noi, bicicliştii, că vă încurcăm şi că suntem tupeişti, mai bine faceţi un minim efort şi fiţi atenţi la noi. Uitaţi-vă de două ori înainte să deschideţi portiera, că nu avem chef să zburăm peste ea. Uitaţi-vă bine când viraţi sau când plecaţi de la stop, că nu putem să ne ferim din calea voastră cu aceeaşi viteză cu care o faceţi voi, la nevoie. Nu ne mai înjuraţi că împărţim banda la stop. Orice vehicul, inclusiv bicicleta, are dreptul să folosească o bandă, singur. Dar nu ne punem ca nesimtiţii în mijlocul benzii de circulaţie, ci paralel cu voi, tocmai ca să nu dăm şi noi o mână de ajutor la traficul ăsta de rahat din oraş. Deci toleraţi-ne. Nu ne trimiteţi în mamele noastre, că nici noi nu vă trimitem în giratoriu pe bicicletă, să vedeţi ce mişto e.

Dragi pietoni,

De fapt nici nu ştiu de ce vă scriu vouă că nu vă deranjez cu nimic. A, ba da. Vă scriu pentru că unii dintre voi sunt nesimţiti. Ştiţi voi, decât să mă lovească maşina pe carosabil, mai bine vă stressez puţin pe voi, când îmi fac loc printre voi pe trotuar, pe bicicletă. Dar niciodată nu am lovit pe nimeni şi nu am pus în pericol pe nimeni. Mamele cu copii, de exemplu. Nu trec niciodata în viteză pe lângă aşa ceva, chiar daca am loc. Şi totuşi, ele se împart în două categorii: alea care urla la mine şi alea care urlă la copii, smulgându-le clavicula ca să se dea la o parte din calea mea, ca şi cum eu aş fi în tanc, nu pe bicicletă. A, da. Nu mai fiţi ipocriţi trimiţându-ne pe piste, pentru că nu avem aşa ceva. Am scris la primărie să facă piste pentru biciclişti şi au zis că e o prioritate pentru ei. Cu toate astea, eu locuiesc semicentral şi nu am nici măcar un metru de pistă ca să ma duc la serviciu. Aşa că ne bagăm şi noi pe unde putem, că asa e. Nu furăm, nu lovim, nu încurcăm prea mult pe nimeni, ci încercăm doar să ajungem unde avem treabă, folosind o modalitate cât mai plăcută şi sănătoasă.

Asta am avut să vă spun. Luaţi aminte şi gândiţi-vă că dacă voi nu mergeţi pe bicicletă, merg copiii voştri sau alţi apropiaţi. Nu mai fiţi aşa orgolioşi privind modalitatea voastră de transport, că nici noi nu ne dam cu fundul de asfalt că suntem biciclişti, deci suntem cei mai tari. Că de fapt, chiar suntem.

About zer0taiat

Random blog
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

