Cum am fost eu in clasa a V-a la oftalmolog si ORL-ist

Venind din familie ipohondra cu acte-n regula, va puteti imagina ca n-am avut o copilarie tocmai lipsita de peripetii. Bolnav cu adevarat am fost doar o data, cand am atins si apogeul ingrijirilor medicale, adica m-am operat de apendicita. In rest, vreo doua gripe si cateva raceli banale.

Prin clasa a 5-a, ca tot prepuberul, incepusem sa am ticuri. Nu erau cine stie ce deranjante, dar suficiente cat sa-i atraga atentia dirigintei mele si sa spuna la sedinta cu parintii ca “Claudiu are ceva cu ochii, cred ca nu vede bine, ca clipeste prea des.”. Atata i-a trebuit lu’ maica-mea, ca a inceput cautarile: sun-o pe matusa-mea care-i medic la Sanepid, intreab-o de cel mai bun oftalmolog din oras, ca doar aveam o boala grava, fa programare si asteapta. A durat vreo 2-3 zile pana la consultatia propriu-zisa, timp in care, in era pre-internet, maica-mea a inceput sa citeasca tratate de oftalmologie si mici ghiduri de buzunar, mi-a luat tensiunea oculara cu mana, a improvizat un optotip (panou de-ala cu litere) mi-a evaluat sensibilitatea oculara cu o pana si mi-a suflat in ochi pana mi s-a acrit, sa vada daca functioneaza ramura oftalmica a nervului trigemen.

In sfarsit, ziua consultatiei. “Ia loc”, zice doctorita draguta. De fapt, era atat de draguta incat maica-mea incepuse sa se indoiasca de profesionalismul ei. De citirea literelor si fundul de ochi am trecut fara probleme, pana a venit intrebarea fatidica: “Ai urdori dimineata?” Am raspuns ca da, in asentimentul adevarului. Faza la care maica-mea, care pana atunci statuse relativ linistita, sare ca arsa: “N-are, doamna…sau domnisoara, cum sa va zic, nu stie el ce-s alea”.

La final, diagnosticul: “N-are nimic, poate doar o lipsa de calciu…”. In mod evident, midriatizat si cu vederea-n maxima ceata, nu era sa ma duc acasa dupa asa o experienta, ci direct infipt in seringa celui mai apropiat laborator de analize, “sa vedem calciu’ la baiat”. Pe vremea aia nu-mi era frica de ace, am inceput sa am problema asta de-abia in facultate. Si cum dumneaei calcemia era in limite normale, cred ca s-a linistit si maica-mea.

Nu pentru mult timp, insa. Cum problemele copilului maica-mii erau din ce in ce mai grave, s-a gandit sa ma duca si la ORL-ist, ca “parca-parca copilu’ meu nu raspunde din prima cand il intreb ceva”. De data asta am fost la spital, tot cu maica-mea si cu matusa-mea de maini. Am intrat intr-o camaruta mica pe usa careia scria ORL. Am fost rugat sa ma asez pe un scaun, mi s-au bagat specule in toate gaurile (nasi si urechi, porcilor), dupa care am fost poftit intr-o camera antifonata si mi s-a trantit o pereche de casti supradimensionate peste urechi. Indicatiile erau simple: “Eu te intreb daca auzi si tu spui da sau nu.”. Si incepe. “Auzi?” Jur pe ce vreti voi, n-auzeam nimic. “Dar acuma, auzi?” Tot nimic. “Acuma?” Cum tot nu auzeam nimic, ma gandesc ca sigur nu-i bine, asa ca incep sa spun alternativ: “Aud”/”Nu aud”/”Aud”/”Nu aud” si tot asa. Aparatul scoate o foaie cu care o vad pe tehniciana ducandu-se la maica-mea si anuntand-o ceva ce eu, evident, nu auzeam, dar am vazut-o dintr-o data pe mama albindu-se si ducandu-si o mana la inima a lesin, cu matusa-mea prijonind-o. Nu stiu ce au discutat vreo 20 de minute, timp in care a venit si doctorita si s-a uitat critic pe audiograma, dar situatia s-a soldat cu maica-mea venind sa ma scoata din cabinet, zicandu-mi “Hai draga sa mergem”, de parca era vina mea ca eram acolo, si, totodata, aruncand spre matusa-mea un candid “Da-o, ma, dracu!”.

PS Mentionez ca am un auz pe care cateodata mi-l urasc, acesta fiind si motivul pentru care nu port ceasuri mecanice: noaptea ar trebui sa le ascund prea profund prin sertare, ca sa pot sa dorm. Insa ignorant am fost dintotdeauna si asta cred ca nu se vede la audiograma.

About zer0taiat

Random blog
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

