Gafa mea internationala

I-am invidiat mult timp: presedinti, prim-ministri, generali, ministri de interne, oameni de reputatie internationala in general. Cand toata lumea era cu ochii pe ei, faceau cate o gafa de proportii, de care radea cu spor toata lumea. Si cand zic toata lumea, zic tot mapamondul. Ba ca aratau muie la ziaristi, ba ca nu stiau sa salute soldatii, fiecare a avut parte de micul lui moment de glorie mondiala. Voiam sa fac si eu o gafa de proportii. De-a lungul timpului, am aparut pe la TV, dar numai pe la locale. Si nici macar nu m-am straduit sa o comit. Ba ma faceam si de ras, ma trezeam cu colegii a doua zi “Ba da prost esti, s-a uitat o Craiova/Cluj intreaga la tine si ai zis tampenii.”. Asa, cand faci o treaba globala, nu esti doar prost, esti un prost celebru. Si asta voiam eu sa fiu.

Si a venit si momentul meu. In 2006, la Olimpiada Internationala de Biologie din Argentina. Si inca la marea festivitate de deschidere, filmata si impartita pe la toti participantii din intreaga lume. Echipa fiecarei tari era prezentata pe scena. Intram toti 4 in sir, ne intorceam cu fata la public cateva secunde, dupa care ieseam pe partea cealalta. Sfantul stie ce zicea despre noi prezentatorul, nu intelegeam spaniola sau rusa si aveam prea mari emotii sa imi dau seama daca vorbeste si in engleza. Inainte sa intram, ne gandim noi sa facem o miscare a noastra, sa nu fim ca toti ceilalti: si ne hotaram ca atunci cand ne intoarcem spre public, sa ne luam de maini si sa le ridicam pentru cateva secunde, ca niste campioni consacrati ce eram, inainte de concursul in sine. Si sfantu’ dracu a facut ca eu sa fiu la marginea sirului de 4. Intram pe scena si uit complet de faza cu ridicatul mainilor. Ma trezesc cu mana stanga ridicata de colega din stanga. In doua secunde ma dezmeticesc: “a, da ma, trebuia sa ridicam mainile”. Si, in mijlocul momentului nostru de campioni, cand totul mergea aproape perfect, ma gandesc si eu: “pai ce mama dracu, hai sa ridic si dreapta!”. Nu am constientizat momentul si stupizenia lui pana nu m-am uitat la DVD acasa, dupa vreo saptamana. M-am uitat de vreo trei ori la faza, ca poate o fi vreun lag de filmare, incercam eu sa ma consolez. Dar cand mi-a zis maica-mea “ba da’ intarziat mai esti”, mi-am dat seama ca e real. Vreo trei zile n-am mai iesit din casa, aveam impresia ca toata lumea prin Craiova se uita la mine. Mi-era rusina sa ma uit si la TV, aveam impresia ca orice actor din orice colt al lumii il stie pe prostu’ ala intarziat din Romania. Dupa o vreme, a inceput sa-mi treaca si jenibilitatea a fost inlocuita cu mandria: “Frate, cati dintre voi ati facut o gafa la care sa se uite cel putin 6 persoane din cel putin 50 de tari?” Sunt tare sau nu?

About zer0taiat

Random blog
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

