Examen la Neonatologie

Saptamana viitoare am examen la Neonatologie. Asta este ramura medicinei care se ocupa cu problemele nou-nascutilor, practic este un fel de reanimare pentru nou-nascuti, dar nu numai. In stagiile de Neonatologie, ni s-au adus, pentru exemplificare, nou-nascuti, pe care am facut, ca la orice stagiu, examen obiectiv etc. Numai ca stagiile astea au avut ceva cu totul special: au avut capacitatea de a perplexa la propriu pe cateva dintre colegele mele. Deci practic, lucrurile s-au desfasurat cam asa: a intrat profa cu copilul in sala, iar ele au ramas in aceeasi pozitie intregul stagiu, adica 4 ore. Cu mainile semiridicate, palmele inspre inainte, picioarele usor departate, ca si cum ar fi schitat un inceput de imbratisare, un zambet plastic intins de la o mastoida la alta, iar pe gura le-a iesit, tot stagiul, acelasi cuvant, repetat catatonic la 30 de secunde: “Bebel…bebel…bebel…”.

La un moment dat, pe una am suspicionat-o de accident vascular tranzitoriu, dar am vazut ca se tine bine pe picioare. Dupa aia, m-am gandit ca o fi copilul ala vreun pui de drac posedant, dar arata destul de normal, n-avea coarne si nici coada.

Ok, trecem peste faptul ca cuvantul “bebel” in sine e oribil. La fel si bebelus, nu va agitati. Dar sa te excite intr-un asemenea hal o chestie plangagioasa care se caca, e dincolo de posibilitatile mele de intelegere. Am zis unei colege, in gluma, ca mie mi-ar placea direct unul mare, sa ma inteleg cu el, sa ma joc cu el, sa ma cert cu el, sa ma bat cu el. La care ea zice: “pai nuuu, ca sunt mai scumpi asa, mici si neajutorati…”. Pai ia-ti draga un caine. Sau o pisica. Sau un pui de gaina pitica americana. E la fel de mica, neajutorata si cacacioasa. Si face si oua cand creste.

In fine, una peste alta, cam asa as vrea eu sa se desfasoare examenul la Neonatologie. In salon asteapta una din respectivele colege. Pe usa intra profa cu un bebeloi, il pune pe masa si zice: “Domnisoara doctor, va rog faceti-i examenul obiectiv acestui nou-nascut.”.  La care ea sa incremeneasca in pozitia mai sus amintita, repetand autistic: “”Bebel…bebel….”

– Dra Dr., va rog sa va concentrati si sa imi spuneti, ce parere aveti despre suturile craniene?

– Bebel…bebel…

– Nu va inteleg, spuneti-mi, e dezvoltat acest copil? A fost nascut la termen?

– Bebel…bebel…

– O ultima intrebare si daca tot nu imi raspundeti, ne vedem in toamna. Cum apreciati icterul fiziologic la acest nou-nascut?

– Bebel…bebel…

About zer0taiat

Random blog
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

