Despre babe clujene (partea I)

Voiam azi sa scriu un text semifilosofic despre cum am purtat eu o discutie cu o tanti foarte crestina in tren si chiar si mie, evolutionist convins, mi-a inchis gura cu o replica pe care n-o s-o uit niciodata. Dar m-am razgandit, n-am chef de filosofie. Vreau sa scriu despre babe.

In cartea cu care am crescut eu, ‘Enciclopedia cu zambete’, era o snoava despre un asa-zis vraci sau vindecator neconventional de oameni. Cica ar fi intrat intr-o zi intr-un spital de ortopedie (unde erau numai oameni cu picioare rupte) si le-ar fi zis ceva la ureche, ceva secret, cu promisiunea ca o sa-i vindece. A doua zi, la ora 7.59 fix, toti betegii si ologii au luat-o la sanatoasa pe poarta spitalului, ca si cand erau sanatosi tun. Evident, vazand o asemenea minune, doctorii l-au intrebat ce le-a zis la ureche cu o zi in urma. Raspunsul a fost: “Le-am zis la fiecare ca o sa-l vindec, dar pentru a prepara potiunea minune, am nevoie de cenusa unuia dintre ei. Asa ca, pentru a-l alege pe nefericit, am propus sa o ia toti la fuga la ora 8 de dimineata, si cine va ramane ultimul, il prind si ii dau foc, ca sa-i vindec pe ceilalti cu potiunea pe care o fac din cenusa lui.”. Inteligent, nu?

Daca s-ar face o reeditare a ‘Enciclopediei’ in zilele noastre, cu siguranta povestea ar fi alta. Vraciul ar zice: ‘ala care ramane ultimul trebuie sa astepte autobuzul urmator‘. Si cu asta i-ar impulsiona in ultimul hal pe toti. Asta-vara, asteptam autobuzul in statie. Am ocupat un loc onorabil pe a doua scara, deci era totusi loc de inca o persoana inghesuita intre mine si usa. Cand am crezut ca stau mai bine, ma trezesc insfacat de bretele pe la spate (da, port bretele ca am burta mare) si, in clipa urmatoare, m-am trezit teleportat pe trotuar. Mi-a trecut prin cap: ‘Frate, m-a saltat Bute din autobuz!’. Cand m-am uitat, printre usile care se inchideau, am vazut o stimabila pensionara cu parul scurt si permanent, blond, cu ochelari cu rame rosii si ruj roz. Si atat de maruntica, de ziceai ca nu putea sa rupa o floare, dar sa teleporteze o burta de 75 de kile afara din autobuz.

Ok, m-am gandit 5 minute la o gluma de final si nu-mi iese. Scuze de finalul abrupt, dar cam asta e tot ce voiam sa scriu. Hai pa.

About zer0taiat

Random blog
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

