Orasul studentesc si averea

Postul asta o sa fie naspa: lung si prost. Asa ca o sa incep cu un banc (multumesc profei mele de meditatie la matematica din liceu).

Sir si John. Sir isi spala picioarele intr-un lighean si se adreseaza servitorului sau, John:
– John, te rog arunca apa asta si adu-mi un prosop.
John ia ligheanul si da cu apa pe fereastra. De sub geam, se aude un tipat ascutit, urmat de cateva injuraturi zdravene. Mirat, Sir il intreaba pe John:
– John, era cineva in lighean?

Ok, ne-am distrat, acum incepem cu chestiile nasoale, adica orasele studentesti si averea. Doua chestii (m-am gandit 5 minute daca sa scriu cuvinte, sintagme, enunturi sau altceva, dar nimic nu era corect) aparent minunate, imbucuratoare, cu capacitate mare de a entuziasma pe cel care le aude, mai ales daca stie ca o sa aiba parte de ele. La o adica, cine nu vrea sa plece de acasa intr-un oras studentesc? Sau cine nu vrea sa mosteneasca o avere de la matusa aia cu bani de care nici n-a auzit, dar tu esti cea mai apropiata ruda a ei? Dar de fapt, aceste doua…chestii pot sa ajunga sa fie niste adevarate corvoade. Sa va explic si de ce, incepand cu prima: oras studentesc. Adica un oras cu multi studenti. Poti sa-i zici Cluj, Bucuresti, Iasi, Timisoara, Craiova. Mai nou, Petrosani, Baia Mare, Ramnicu Sarat. Si te gandesti: moaaaaaaaama ce mistooo, distractie, nopti pierdute, sex, bautura, distractie cu nopti pierdute, sex cu bautura si alte combinatii. Dar sub  poleiala asta hedonista, se ascunde o latura mult mai obscura a ceea ce se numeste oras studentesc. Sa va exemplific, ca nu vorbim dea-mpururea, asa. Ca student, ai trei variante de locuinta: stai in camin, in chirie sau ai propriul apartament, daca ai parinti cu dare de mana. Pentru ea, opinia publica, nicio varianta nu-i buna. Daca stai in camin, esti golan de camin. Daca stai in chirie, capeti statutul ingrat de chirias, si se uita la tine ca la golanu’ de la 3, de unde se aude muzica duminica dimineata. Iar daca ai apartament, ai belit pipota, ca esti de-ala de bani gata.

Mai departe. Ca orice om, studentul are nevoie de mancare. Si 99% dintre studentii pe care-i cunosc eu primesc pachet de-acasa. Si cand il vezi, ai senzatia aia ca l-ai apucat pe Doamne Doamne de picior. Si daca piciorul ala e pane cu condimentele alea fix care stie maica-ta ca-ti plac, e si mai bine. Ea, opinia publica, se uite cu mila la tine si zice: tine mancarea cu lunile-n congelator, mananca ciorba la borcan si pute-a usturoi 3 etaje cand isi desface sacosele. Cand se marita ce-o sa faca?O sa-i gateasca tot ma-sa? (daca e fata) sau Cand se insoara ce-o sa faca? O s-o exploateze pe saraca fata ca pe ma-sa? (daca e baiat).

Fereasca Sfantu’ sa stai in chirie si sa ti se sparga o teava. Nu e de-ajuns ca o sa ramai pe viata stigmatizat cu “chiriasu’ ala nenorocit care mi-a inundat camera copilului, sa moara ala micu’ acolo, nu alta!”, dar trebuie s-o si repari, evident. Si suni aiurea in pagini aurii dupa un instalator. Vine, da doua ciocane si-o cheie pe obertainer (acuma stiu ce-i ala, ca am invatat sa mi le schimb singur) si isi face calcule: “Piese 5 lei…drum 5 lei…dar e student. Domnu’, va costa 80 lei!” Cand mi s-a ars prima oara tabloul electric (de atunci s-a mai intamplat de 3ori) m-am dus peste drum la Electrica sa rog pe vreun priceput sa vina sa mi-l repare. Contra cost, evident. L-am abordat pe primul salopetar care mi-a iesit in cale, iar el mi-a zis, intr-un acces de sinceritate: “Mno, tinere, eu n-am timp, dar du-te la colegu’ de-acolo ni, care-si bea cafeaua. Dar vezi, sa nu-si dea seama ca esti student, ca te usuca la bani.” N-am inteles nici azi logica cu uscatul studentilor de bani. Probabil ca vecinului patron la Remarul 16 februarie i-a facut gratis rebransarea, cand a uitat sa-si plateasca curentul.

In concluzie: la fel cum nu poate exista (in bancuri) o femeie mai proasta decat o politista blonda pe nume Alinuta din Caracal, nu poate exista nici un statut social mai degradant (in ochii ei, evident) decat student chirias betiv cu nevoi speciale (o teava sparta – eveniment banal la altii, la un student devine nevoie speciala). Daca esti si biciclist, ai pus-o.

Acum despre avere. De fapt, alta data despre avere. Dar va cam imaginati ce-o sa scriu.

PS Azi am inalnit un vecin foarte dragut: mi-a tinut usa la bloc cand am intrat cu bicicleta. Am atatia vecini, incat in fiecare zi mai cunosc cate unul si nu se mai termina, de trei ani incoace.

 

About zer0taiat

Random blog
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

