Isterie in Manastur

Pentru cine nu stie, Manasturul este un carier al Orasului. Acum cateva saptamani, intr-o dimineata se sambata, la ora 8, puteam admira acest peisaj:

Pe scurt, e vorba despre o ghereta in care se vinde paine, in statia de autobuz. O incapere mica, cu un geam cu ghiseu, cu bidon de 2 L din care se spala vanzatoarea pe maini. Dupa cum puteti observa, in dimineata unsei insorite zile de sambata, oamenii s-au gatit frumos, la costum cu cravata, sa mearga sa stea la coada sa cumpere paine. Si s-au asezat cu de dimineata la coada sa astepte sa se deschida. Si cand s-a deschis, s-au ingramadit ca animalele, ca sa apuce si ei. Interesant e altceva: in ghereta aia minuscula, e o cantitate imensa de paine. Destul cat sa cumpere tot cartierul si sa mai vina nesatui si din vecini. Deci terminarea painii nu poate fi o motivatie pentru coada (care era mult mai mare decat se vede in poza, dar nu m-a lasat prietena mea sa o pozez din fata).

Cred ca astia sunt oamenii care spun “era mai bine pe vremea lu ceausescu, ba tata. se plangeau unii, dar noua ne era bine”. Pai cred si eu ca va era bine, turnatori nenorociti. Cine a stiut sa-si asigure traiul si atunci, si l-a asigurat. Si asa isi manifesta ei nostalgia pentru vremurile in care ii baga cineva in seama pentru un cotoi de pui pe saptamana. Se pun de dimineata la coada, ca in strafundul sufletului lor, in spatele ghiseului, e fantoma terminarii painii pe saptamana asta.

M-am dus acum cateva saptamani sa-mi platesc telefonul. La intrare, trebuia sa iau un numar in functie de care imi venea randul. Dupa ce l-am luat, m-am dus sa ma asez pe o canapea. La ghiseu, stateau cateva pensionare venerabile la coada. Aud: 432, e 432 in sala? Ma uit pe bilet si era numarul meu. Nu va spun ce privire mi-au aruncat stimabilele 445-iste de la coada, care cred ca stiau ca n-au nicios ansa in fata alora cu numere mai mici, dar se pusesera acolo de dragul cozii. Sincer, nu le inteleg instinctul de supravietuire al acestor oameni. Bunicii mei, de exemplu, daca ar vedea canapea intr-o astfel de institutie, s-ar duce si ar face tot posibilul sa astepte acolo, ca sunt batrani si nu mai pot sa stea in picioare cat e ziua. Cu atat mai mult cu cat nu le-o poate lua nimeni inainte, avand bilet cu numar.

Ceausescu n-a murit. Ceausescu traieste in sufletele lor. Data viitoare, despre clujenii metal death. Urmeaza un post sangeros. Tineti aproape.

About zer0taiat

Random blog
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

