Oamenii care le stiu pe toate

Dupa ce am vorbit de oamenii care se ocupa cu nimic, e timpul sa vorbim despre o alta categorie, aceea a indivizilor care le stiu pe toate. Ei sunt maestrii generalizarii. De obicei pensionari, dar nu intotdeauna. A propos, stiti care este cea mai mare temere a pensionarilor? Nu faptul ca poate nu mai sunt bani de pensii si nici medicamentele. Ci copacul ala din fata blocului care in cativa ani o sa creasca atat de mare, incat, la cea mai mica adiere de vant, o sa dea cu crengile si-o sa sparga geamurile.

Ok, vorbeam de oamenii care le stiu pe toate. Pana pe la vreo 50-60 de ani, sunt in majoritate barbati, dar dupa aceasta varsta, sex ratio-ul se egalizeaza. Zilele trecute treceam cu bicicleta pe langa un pensionar care explica unei doamne: “Doamna, eu nu cumpar niciodata miere din piata, ca toate, dar toate sunt contrafacute, ascultati la mine.”. Astfel de indemnuri de a fi ascultati, ca si cuvinte gen “intotdeauna”, “niciodata” sau “eu am dreptate” sunt foarte frecvente in vocabularul latrator al acestui animal. Ele sunt corespondentul de la batranete al binecunoscutelor “dusmanii mei”, “parai”etc. Pentru ca cocalarul nu se vindeca niciodata, el doar se transforma. Isi rafineaza vocabularul si publicul, invata sa se inconjoare de prosti, ca sa para cat mai destept si asa i se asigura o batranete fericita, in care niciodata nu da de pragul de sus. Ei sunt burtosii care au diabet, hipertensiune, 3 hernii, prostata cat lubenita si colesterolul cat Marea Neagra, dar care nu se trateaza, ca “stiu eu cum sunt doctorii astia, dom’le, vor numai banii de la tine si nu-ti fac nimic.” Bine, in parte au dreptate, daca dau peste un doctor din categoria Oamenilor care se ocupa cu nimic.

Si, evident, daca incerci sa le atragi atentia ca poate nu au dreptate, iti servesc, in fata scarii de bloc, un: “dom’le, eu sunt om batran, stiu mai bine ca un putzoi ca tine, tu nu stii nimic despre viata. fa ce vrei dar eu zic sa asculti de oamenii cu experienta de viata ca mine”.

About zer0taiat

Random blog
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

