Sfat practic, va priveste pe toti, credeti-ma

Daca era sa scriu acest post acum vreo doua ore, il scriam urat rau. Bine, poate il scriam mai atractiv, sa placa la mai multa lume, dar garantez ca era urat rau. Atat de urat incat ar fi izvorat din toate injuraturile pe care le-amboscorodit de la facultate spre casa, in autobuz, dupa aia pe jos, pana la bloc. Oricum, sa incep cu sfatul pe care vi-l dau, din suflet si fara pic de ironie. Deci, fiti atenti, ca toti o sa fiti in situatia asta, asa ca trebuie, dar trebuie, cu prietenie maxima, sa luati aminte de ce spun eu acum. Pregatiti? Ok, deschideti bine ochii si cititi:

CAND FACETI ABONAMENTE LA AUTOBUZ/TROLEU/TRAMVAI, IN TIMP CE VA COMPLETEAZA FORMULARELE SI ABONAMENTUL, TABELELE ALEA, TACETI DIN GURA, NU ZICETI ABSOLUT NICIUN CUVANT !!!

Si va spun asta din mica mea experienta de viata de pana acum. De fapt, ultimele ore au contribuit considerabil. Acum, sa va explic. Pentru ca, bineinteles, pentru orice ieczista o ieczplicatzie. Astazi m-am dus sa-mi fac abonament. Ca e frig afara si n-as veni pe jos in fiecare dimineata la facultate. Dupa cum v-ati dat seama, sunt student si o spun cu mandrie, desi mandria e un pacat. Si sper sa mai fiu student multa vreme de-acuma incolo, ca imi place ce fac la nebunie. Si ca student, am dreptul la abonament, pe una sau doua linii, gratis. Gratis adica universitatea da jumate si primaria da ailalta jumate. Si pentru asta, ai nevoie de urmatoarele documente (studenti, cascati ochii, ca sa stiti, in caz ca nu v-ati facut abonament luna asta):

  • carnet de student vizat pe anul in curs;
  • legitimatie de calatorie vizata pe anul in curs;
  • omnipass vizat pe anul in curs;
  • tichetul de abonament.

Toate au, invariabil, poza. Ok, eram cu prietena mea la coada. Si da ea prima toate astea, dupa care eu ma apuc sa ii reiterez eu convingerile mele despre toate actele astea. Cu ea vorbeam, nu cu tanti de cealalta parte a ghiseului. Si vorbeam cu volum moderat, ca eram in centru si era rafic si galagie, ca sa auda. Si ii zic ce i-am mai zis de cateva ori, in circumstante asemanatoare. Ca nu inteleg ce pana mea ne trebuie atatea acte inutile. Ca eu visez la o vreme in care sa avem un cip sau ceva bagat pe undeva si cu el sa ma legitimez, cu el sa imi accesez conturile la banca, pe el sa mi-l verifice controlorul in autobuz sa vada daca am abonament, cu el sa ma duc la medicul de familie si, accesandu-l, sa vada intregul meu istoric medical, cu el sa trec granita, cu el sa vada un politist daca sunt violator in serie, ca sa apar la stirile de la ora 5. Identificarile biometrice nu sunt expresia diavolului pe Pamant. Sunt expresia celei mai inalte evolutii umane! As vrea sa nu mai fi fost nevoie sa ma duc la mama naibii sa-mi caut fisa cu vaccinarile din scoala, sa o aduc aici la medicul de familie! In fine, cam asta ii ziceam prietenei mele, dar nu cu atata convingere, ca doar ii mai spusesem de cateva ori. In acest timp, omul de cealalta parte a gaurii de soarece asculta. Si intervine: dar ma scuzati, e atat de greu sa aveti grija de 4 acte, care va scutesc de 70 de lei? Am crezut ca imi vorbeste constiinta! Dupa ce ma trezesc si imi dau seama ca scriitoarea in tabele imi vorbeste, ii zic…dar nu va reprosam Dvs., vorbeam cu prietena mea. Si continua ea, intr-un stil muncitoresc de intreprindere, pe care sigur nu l-a cunoscut, pentru ca nu a trait vremurile alea. Si logosul ei are un final apoteotic: dar nu ai vrea sa imi aduc laptopul aici?! Ce sa-i zic, ca in Bucuresti e calculator in toate gaurile de harciog, ca nu se mai emit bilete, ci se incarca carduri? N-ai cui. Pur si simplu, s-a simtit atat de amenintata, de parca as fi amenintat-o cu inlocuirea cu un automat de bilete si abonamente (ceea ce a propos, nu vad de ce nu se face peste tot, oamenii chiar nu isi au rostul in meseria asta). A propos, stiati ca in Romania mai exista meseria de liftier? E un om care apasa butonul in lift, in functie de etajul la care vrei sa ajungi. Cateodata se mai si ratoie la tine, ca te urci cand liftul coboara. Si nenea asta are un calorifer electric bagat in priza liftului. Si el asta face toata ziua, sus-jos-sus etc. Si intr-un mare spital de cardiologie, se cere 5 lei pe urcare sau coborare. Sata da afacere! In fine, individa asta chiar a avut impresia ca in viitor o masinarie o sa-i ia painea de la gura, atat de ofensata s-a simtit. Credeti-ma, e primul om care ma priveste de sus, ca eu sunt student si ea e in campul muncii. Cand m-a intrebat pe ce linii vreau, dupa ce i-am zis, imi zice: da’ ce sunteti nervos?. Dar chiar nu eram. Insa intrebarea ei se traduce in felul urmator: te rog spune-mi ca am reusit ceva pe ziua de azi, ca am si eu o realizare si ca ma pot culca linistita ca azi nu am trait degeaba. Mi-am propus azi o gramada de lucruri si nu am reusit nimic, te rog fa-ma sa ma uit, prin acest nimic de a fi reusit sa te enervez, ca am o viata ratata si plina de insatisfactii. Desi nu i-am dat satisfactie, cred ca, dupa ce eu am plecat, s-a simtit victorioasa. Vreau sa va spun doua lucruri triste legate de aceasta intamplare: unu, ca era tanara, din generatia mea. Si uite de-aia n-o sa progreseze Romania nici cu generatia asta. Al doilea, ca aceeasi atitudine am simtit-o, nu o data, si in alte clase sociale, gen intelectualii, gen doctorii. Si anume, cand am prezentat rezultatele mele in medicina complementara la un congres, am fost intampinat cu o atitudine de ostilitate fenomenala, ca si cum as fi luat painea de la gura unui individ, care imi reprosa ca, in ciuda faptului ca ei se chinuie sa ma invete medicina asta, obisnuita, eu iliau cu “medicina energetica si de-astea”. Un lucru e clar, fie ca esti taxator in gaura de harciog, fie ca esti mare doctor, ce nu intelegi, respingi. Si, daca ai puterea, incerci sa distrugi. Asta e atitudinea majoritatii. Si e trist ca trebuie sa lupti cu mentalitatile retrograde ai unora de varsta ta.

About zer0taiat

Random blog
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Sfat practic, va priveste pe toti, credeti-ma

  1. recipe4chaos says:

    ai ramas marcat dupa congresul ala vad…stai linistit, ti-am mai spus eu, ca dr respectiv asa e el…n-ai ce-i face. ps: ai urcat vreodata cu liftul la spitalul municipal din bucuresti? nu iti doresc asta…liftierele sunt directoarele spitalului acolo=))

    • zer0taiat says:

      Lui n-am ce-i face, dar am luat exemplu negativ de la el si acum stiu cum sa nu procedez eu niciodata. Asa ca ii multumesc! Astazi, de exemplu, am fost combatut intr-un mod foarte stiintific, argumentat si elegant.

Leave a Reply

