Babe in autobuz

Nu, n-am un chef tantric de scris azi, sunt la fel de obosit ca in toate serile ultimelor zile, dar imi expira subiectele daca le scriu cu intarziere. N-am nimic cu babele. Nu le zic asa peiorativ, ci pentru ca e mai scurt decat “femei batrane/de varsta a 3-a, trecute prin viata etc.” Si imi si place cum suna: “Era o baba…”. Asa. Ideea e ca se zice ca atunci cand esti intr-un mijloc de transport in comun si stai jos, trebuie sa cedezi locul unei eventuale babe proxime, daca aceasta exista. Lucru pe care eu il fac de fiecare data. De fapt intai le intreb daca vor sa stea, ca sunt si babele atlet, care n-ar sta jos pentru nimic in lume. Ca ele au lucrat 40 de ani la stat si pot. Tot respectul. Si eu vreau sa traiesc atata si sa pot. Mai multe decat pot ele.

Dar mai e o categorie, alea care, in ciuda aparentei fragilitati, au un dispret pentru toti ceilalti, care se lasa cu puseuri violente. Ati fost vreodata impinsi de vreo baba in autobuz? Sau macar surprinsi. Eu am patit-o de 3 ori cu 2 babe in ultima saptamana. Prima data eram in autobuz spre Cluj si era popas intr-o autogara. Cum mie mi-a fost repartizat loc mai in spate si eram nemancat de la 5 jumate dimineata (si atunci mancasem ceapa), mi se facuse un rau de credeam ca scot capul prin geam. Si cum s-a oprit autobuzul, m-am dus inspre iesire destul de rapid. Pe stanga, pe bancheta a doua din spatele soferului, era ea. Statea linistita, pe scaunul ei de la margine. Nici nu schita vreun gest care sa anunte ce avea sa faca. Eu mergeam (de fapt fugeam) pe culoar spre iesire cand, deodata, sare cu un pas de caprioara, fix in fata mea. Va dati seama ca m-am proiectat in baba. Dar va spun sincer: nu faptul ca eram eu surd, orb, mut si paralizat m-a facut sa nu-mi dau seama ce face. Si pura imprevizibilitate si viteza ei m-au facut sa ma trezesc cu nasu-n cacicula ei de blana.

A doua oara, era luni dimineata, la casa de bilete tot de autobuz. Stateam la coada si, fix cand mi-a venit randul, am vazu-o. Statea separat de coada, in partea cealalta. A incercat sa bage mana pe langa a mea, dar sac! Am fost mai rapid decat tine! Incarnare a exterminatorului tinerilor, nu m-ai invins! Sau cel putin asa credeam eu. Cand sa cobor, la destinatie, ma deplasam pe culoarul autobuzului rapid inspre usa, care tocmai se deschisese, culoar care era aproape liber, cand o mana ma impinge spre stanga si trece hop-top pe langa mine si iese afara. Si zic “Uite ma tupeu, daca ma ruga frumos, evident ca o lasam, nu era nevoie sa ma impinga.”. Si imi zice prietena mea cand am coborat din autobuz: “Ai vazut-o? Tot ea era…”. La asta nu ma asteptam…

Si ca sa inchei cu ceva cu adevarat interesant, sa va spun un banc. Cu babe in autobuz.

Cica era o baba in autobuz, in picioare, langa un adolescent care statea jos. Evident, baba ravnea la locul pe care statea tanarul. Dar tanarul, nici gand sa ii cedeze locul. Baba incepe sa se frece de ei, asta nimic. Si in sfarsit incepe: “Pe vremea mea, tinerii nici macar nu stateau jos! Sau daca stateau cumva, imediat cedau locul unei femei in varsta!” si tot asa… Tanarul, nu numai ca nu-i ceda locul, dar, cand ii vine vremea sa coboare, iese din autobuz si, in fuga, fix inainte sa se inchida usile, striga spre baba: “Curvo!”

Baba, evident, se enerveaza, incepe sa zica : “Vai, eu sunt femeie batrana si ma face curva pe mine! Nesimtitu’ dracului!”

La care, un mos de langa ea ii zice: “Doamna, nu va mai suparati ca sunteti batrana si va face curva, eu am iesit la pensie de 10 ani si lumea tot domnu’ avocat ma striga.”

About zer0taiat

Random blog
This entry was posted in Oameni. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

