A inceput scoala!

Da, exact. Asa cum am zis in titlu. Insa n-am de gand sa scriu despre festivitati, ministri huiduiti, scoli daramate si fara autorizatie de functionare sau apa curenta. Despre asta au discutat destul analistii de ministri huiduiti, scoli daramate si fara autorizatie de functionare sau apa curenta. Eu o sa scriu despre ce am vazut ieri de dimineata intr-o statie de autobuz, asteptand 43-ul. Care autobuz, fix intr-o zi asa aglomerata, a venit la juma’ de ora.
Evident, am vazut elevi. Asa mi-am dat seama ca e prima zi de scoala. In grupuri, singuri sau cu parintii, toti incercand sau nu sa mascheze sentimentul de “ma-sa, iar a inceput”. Nu imi ziceti ca voi nu il aveati, ca nu va cred. Sau ca abia asteptati sa mergeti la scoala, ca iar nu va cred. E o utopie. La fel ca invatatul in afara sesiunii.
La inceput, am vazut un baiat. Era, mai, gras si frumos, perfect corespunzator standardelor de la noi. Nu era mai mare de clasa a 7-a, dar era de-a dreptul sferic. Si ca si cum asta nu era destul, era imbracat “elegant”. Din spate si de la brau in sus. Pentru ca, din fata, pe sub sacou, i se vedea camasa alba cu dungi aurii scoasa din pantaloni, care pantaloni erau de trening si se terminau intr-o pereche de sandale cu ciorapi. La “capatul opus” al sferei, nu lipsea sapca alba. Evident, omniprezentul buchet de flori. Sa-l vada, mai, doamna diriginta ce mumos e el in prima zi de scoala!
Dupa aia, am vazut o tipa in izmene. De fapt, cred ca denumirea stiintifica e de colanti. Si mie mi se intampla cateodata sa uit sa ma spal pe dinti dimineata. Chiar si pe fata. Mai nou, de cand incerc sa ma obisnuiesc cu ata dentara si apa de gura, e de-a dreptul crancen. Dar nu uit niciodata sa imi schimb pijamaua cu hainele de strada! Bine, intr-o iarna plecasem la scoala in izmene si papuci, noroc cu bunica-mea care m-a strigat de la fereastra si m-am intors sa imi completez imbracamintea. Daaaar, in niciun caz, nu mi se pare ca o pereche de pseudopantaloni stramti mulati pe celulita si negri-transparenti formeaza o imbracaminte completa. Ok, inteleg, aia porti iarna pe sub
blugi, sa tina de cald. Pe bune, te uiti la ele si ai impresia ca sunt incomplet
imbracate.
Am mai vazut un grup de baieti. N-o sa ma iau de faptul ca preacurveau verbal cu viteza luminii, ca si eu fac asta cateodata. Nici de faptul ca daca isi ridicau bratele la orizontala, le iesea burta din tricou, ca mai nou cica patesc si eu asta. In schimb, unul dintre ei varsa o sticla de apa minerala intr-un cos de gunoi si, cand aproape a varsat-o pe toata, a sprijinit gura sticlei de interiorul tavanului cosului si l-a intrebat pe un altul: “Sigur nu mai vrei?”. Dupa negatia celui intrebat, a varsat-o pe toata. Nu, serios, chiar il intrebase pe bune daca mai vrea apa dintr-o sticla care, de la acel moment, era “din gunoi”? Oare in alt context ar fi acceptat? Si oare ce facea cu sticla golita? Zic eu, dar poate intr-o zi, idea lui cu sticla va salva lumea. Ei bine, toti astia se duceau la scoala. Sa invete.
De fapt voiam sa va spun ca am descoperit un nou mod de a-mi exersa urechea muzicala: ghicitul melodiei prin sunetul aspiratorului de saliva de la dentist. Pentru norocosul care nu stie ce-i ala, e un carlig de plastic care ti se pune in gura sa absoarba saliva in timp ce stai cu gura deschisa 10-15 minute, pana iti termina de pus o plomba. Si face un zgomot, asa, ca si cand incerci sa sorbi cu paiul ultimele picaturi de pe fundul paharului. Prin acest sunet minunat, mi-a luat 2 minute sa deslusesc ca la radio era melodia “Total eclipse of the heart”, a lui Bonnie Tyler.
About zer0taiat

Random blog
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

